maandag 9 maart 2015

Madrid, maandag

Jeetje. 45 foto's! Ik kon geloof ik niet zo goed kiezen. En waarom zou ik dan niet gewoon alle mooie foto's met jullie delen? Op maandag zijn we eerst naar Jardines de Sabatini gegaan. Deze dag begon bewolkt en was flink frisser dan de eerste dag. Deze tuinen horen bij Palacio Real de Madrid. Een enorm gebouw. Vervolgens liepen we door Plaza de Oriente en door wat winkelstraten. We kwamen uit bij Puerta de Sol. Een groot plein met fonteinen en veel mensen. Er liep ook een Minion! Daar moest ik natuurlijk even een foto van maken, haha. We gingen ook nog even de Topshop in, prachtige kleding, maar mij wat te duur. Na wat geslenter pakten we een cafeetje: Café & tapas. Ook kochten we lekkere pittige broodjes bij een winkeltje. We liepen weer verder en kwamen uit bij Plaza Mayor. Een mooi plein met rood beschilderde muren en een standbeeld. Er was ook nog een dikke Spiderman die graag aandacht wilde. We liepen verder en kwamen toen, heel toevallig, bij Mercado de San Miguel. Daar wilde ik zo graag heen! Het is een overdekte markt. Vorig jaar vond ik dat al zo fantastisch in Barcelona. Deze markt was kleiner, maar wel ontzettend netjes. Alles was er! Tapas, zoetigheid, fruit, vis, pizza's, ijs, bier, ham, kaas. Natuurlijk wilde ik graag wat proeven. We namen kleine mini pizza's, wel lekker, maar achteraf had ik toch liever iets anders geprobeerd. Toen we buiten kwamen was er ineens een blauwe lucht met wat zon. We liepen naar de Santa Maria la Real de La Mudena. Deze ligt naast Palacio Real de Madrid. Natuurlijk zijn we daar naar binnen gegaan. Ik kan zo genieten van die mooie heldere kleuren in kerken; de glas-in-lood-ramen, het altaar. Na het bezoeken van de kathedraal hebben we nog veel gelopen en pakten we een café. Daarna was het tijd om ergens te gaan eten. Iemand op mijn blog tipte me Fatigas Del Querer. En ik heb daar inderdaad heerlijk gegeten! Ik had kip, gemarineerd in bierbeslag met bacon, frietjes en salade. Een enorm geslaagde dag weer. Kijk mee naar de foto's!

20 opmerkingen:

  1. Haha, ik kan ook nooit kiezen met foto's. Ze zijn wel ook super mooi! Ik ben nog nooit in Madrid geweest, maar het klinkt heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, die foto's van de kathedraal zijn echt ontzettend mooi! Vooral erg gave kleuren

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wouw, Madrid ziet er supermooi uit zeg! Wist ik helemaal niet dat het daar zo mooi was :-) Mooie foto's ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw! Wat een gave foto's! Die mercado is echt heel tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauwie, super mooie foto's! Madrid blijft prachtig, hoe vaak je er ook komt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wauw meid, wat een prachtige foto's allemaal!
    Ik krijg er echt helemaal trek van haha!
    Liefs Lonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha, die minion! En het ziet er zooo mooi uit daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat veel foto's haha! Super leuk allemaal, zulke markten vind ik ook echt heel leuk. Vooral voor de foto's :) Die cocktails zien er echt heel leuk uit. En wat een mooie gebouwen en kerken zeg..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige foto's, echt genieten dit artikel!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oeh die wraps (maar ook al dat eten) zien er overheerlijk uit!! Jumm

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, mooie foto's! En oeh, Topshop;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtig foto's oh my!

    Liefs , Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Alle fotos zijn super mooi! Ik wil echt graag naar Madrid!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een heerlijk eten hebben ze daar! Kisses

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Al je foto;s zijn echt prachtig! Welke camera gebruik je? Want de kwaliteit ziet er supergoed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik heb de Canon 600D en voor de meeste foto's heb ik de 50mm f/1.8 II lens gebruikt!

      Verwijderen
  16. wauw erg mooie foto's erg mooi genomen qua kwaliteit en scherpte ook!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben blij met iedere reactie die ik krijg! Als je een vraag stelt, dan beantwoord ik die ook hier.